Grafische
Vormgeving

 

Om de juiste indruk en een professioneel imago op te bouwen kan grafische vormgeving jullie bedrijf enorm helpen. Men wordt tegenwoordig steeds meer aangetrokken door de manier waarop grafische elementen worden weergegeven. Een goed uitstralend bedrijf en/of communicatiemiddel komt professioneel en ervaren over, waardoor men onbewust beïnvloed wordt en eerder voor jullie zal kiezen in plaats van de concurrenten.

Bij grafische vormgeving is te denken aan het visueel vormgeven van ideeën in verschillende media als web, social media, promotiemateriaal, logo’s en huisstijlen. The Brandstones zorgt voor een juiste inzet van tekst en beeld waardoor de communicatieve waarde van het medium versterkt wordt.

Hieronder enkele redenen om te kiezen voor een grafisch tot in de puntjes vormgegeven huisstijl en bijpassende communicatie uitingen:

    • Met een grafisch vormgegeven uitstraling communiceer je professioneel.
    • Grafisch vormgegeven uitingen zijn aantrekkelijk.
    • Door gebruik te maken van grafische vormgeving trek je de aandacht.
    • Goed vormgegeven uitingen kunnen de omzet verhogen.
    • Met een professioneel vormgegeven huisstijl kun je je merk promoten en onderscheiden

Het grafisch ontwerpproces:

Oriëntatie en inventarisatie

Voor er begonnen wordt aan een opdracht vindt allereerst een inventarisatie plaats waarin wij op basis van een briefing de omvang en de aard van de opdracht vaststellen. Vervolgens maken wij een passende begroting/offerte en kan de opdracht van start gaan na akkoord.

Ontwerp

Als de begroting goedgekeurd en ondertekend is door de opdrachtgever verwerken wij alle aspecten die in de briefing en inventarisatie vastgesteld zijn. Hierbij doen wij onderzoek en zetten alle relevante informatie om in vormen, kleuren, typografie en geven wij advies in fotografie.

Presentatie

Tijdens het proces voor het grafische ontwerp bespreken wij regelmatig de vorderingen. Wij betrekken jullie zoveel mogelijk met het proces, zodat jullie op de hoogte zijn en wij weten dat wij de goede richting op gaan. Dit doen wij door tussentijdse presentaties te geven en ideeën te wisselen, en de eventuele correcties toe te passen.

Productie

Als al het werk zo goed als af is, wordt er gewerkt aan het voorbereiden van de productie. Dit is het moment waarop de eventueel te gebruiken tekst definitief klaar is en door ons in het ontwerp toegevoegd kan worden. Tijdens de productie waken wij over het eindresultaat en geven wij begeleiding aan drukkers.

 

Proeven

Vlak voor de definitieve productie wordt uitgevoerd, is er altijd een proefronde om te beoordelen of de instructies goed zijn uitgevoerd door het productiebedrijf, en of het resultaat voldoet aan de verwachtingen. Als het allemaal naar wens is, kan de productie beginnen.

Evaluatie

Op het moment dat de productie afgerond is, bespreken wij met jullie of alles naar wens is verlopen en wat er eventueel verbeterd kan worden. Dit om hiermee inzichten in ons eigen proces te verkrijgen en in het vervolg een nòg beter resultaat te kunnen leveren.